Skip to main navigation Skip to main content Skip to page footer
Menu

Ε6205 - ΤΗΛΕΑΝΙΧΝΕΥΣΗ - ΦΩΤΟΓΕΩΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ

ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

Μάθημα:

Ε. Βασιλάκης, Αναπλ. Καθηγ.

Ν. Ευελπίδου, Καθηγ.

Εργαστήρια:

Ε. Βασιλάκης, Αναπλ. Καθηγ.

Ν. Ευελπίδου, Καθηγ.

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΒΑΣΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΕΠΙΠΕΔΟ / ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ:

Προπτυχιακό / ΣΤ’

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ:

Ειδικού Υποβάθρου, Ανάπτυξης Δεξιοτήτων

ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ:

Διαλέξεις, Ασκήσεις Πράξης.                
2 ώρες διδασκαλίας,
1 ώρα εργαστ. ασκήσεων την εβδομάδα,
3 διδακτικές μονάδες,
4 πιστωτικές μονάδες.

Προαπαιτήσεις:

Γεωγραφικά Συστήματα Πληροφοριών και Αρχές Τηλεπισκόπησης [συστήνεται]

Γλώσσα διδασκαλίας και εξετάσεων:

Ελληνική (Ε.Φ.1 Αγγλική)

Το μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές Erasmus:

ΝΑΙ


ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ:

Α. Παραδόσεις (Διαλέξεις) του μαθήματος

  • Ορισμοί και αρχές τηλεπισκόπησης
  • Ηλεκτρομαγνητικό φάσμα
  • Αλληλεπίδραση ακτινοβολίας με την ατμόσφαιρα και την επιφάνεια της γης
  • Χαρακτηριστικά συστημάτων τηλεπισκόπησης
  • Τροχιές δορυφόρων
  • Διακριτικές ικανότητες
  • Προεπεξεργασία, Τύποι διορθώσεων, Τεχνικές ψηφιακής επεξεργασίας, ιστογράμματα και βελτίωση εικόνων
  • Φασματική ανάλυση
  • Ιδιότητες φασματικών καναλιών
  • Αριθμητικές πράξεις μεταξύ καναλιών.
  • Διαχρονική παρακολούθηση
  • Αναζήτηση εικόνων σε διεθνή αποθετήρια και υπηρεσίες
  • Προσεγγίσεις&μέθοδοι ταξινόμησης
  • Σύστημα GPS
  • Συστήματα μη Επανδρωμένων πτήσεων, Drones-UAVs
  • LIDAR
  • Φωτογραφικές καλύψεις
  • Μηχανισμός όρασης-στερεοσκοπική όραση
  • Γεωμετρικά Χαρακτηριστικά αεροφωτογραφιών
  • Συστήματα Στερεοσκοπικής εξέτασης
  • Φωτοερμηνεία
  • Χαρτογράφηση

Β. Ασκήσεις Πράξης

  • Ανάγνωση δορυφορικών εικόνων σε περιβάλλον λογισμικού ArcMAP
  • Βασική επεξεργασία (φόρτωμα εικόνας PAN/MS LANDSAT, ανάλυση μεταδεδομένων), εικόνες φυσικού χρώματος
  • Ιστογράμματα, Ψευδέγχρωμες εικόνες, δείκτες (NDVI, SAVI κλπ)
  • Γεωμετρική διόρθωση στο ArcMAP, 3 εικόνες Landsat διαφ. Ημ/νιων, Σύγκριση NDVI, εντοπισμός διαχρονικών αλλαγών
  • Διαχρονικές εικόνες σε κάθε κανάλι
  • Tαξινόμηση (supervised, unsupervised)
  • Mωσαικά Α/Φ από Drone
  • Επεξεργασία νεφών σημείων LIDAR
  • Στερεοσκοπική παρατήρηση
  • Δημιουργία χάρτη από φωτοερμηνεία αεροφωτογραφιών με τα παρακάτω θέματα:
    • Διάβρωση – απόθεση
    • Ποτάμιες αναβαθμίδες
    • Επίδραση της τεκτονικής στο υδρογραφικό δίκτυο
    • Μορφές διάβρωσης
    • Τεκτονικές μεγαδομές
    • Ανάγλυφο μονοκλινούς ακολουθίας σε τεκτονικά παραμορφωμένη περιοχή

ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ:

Οργάνωση Διδασκαλίας:

ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Παραδόσεις (Διαλέξεις)26 ώρες
Ασκήσεις Πράξης26 ώρες
Μη καθοδηγούμενη μελέτη13 ώρες
Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας15 ώρες
Προετοιμασία τελικής εξέτασης20 ώρες
Σύνολο Μαθήματος100 ώρες

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Ι. Θεωρητικό τμήμα (50%)

  • η βαθμολογία στηρίζεται στη γραπτή εξέταση που περιλαμβάνει ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής.

ΙΙ. Εργαστηριακό τμήμα (50%)

  •  αξιολογούνται οι μικρές ατομικές εργασίες εξάσκησης, οι οποίες αποστέλλονται είτε ψηφιακά (τηλεπισκόπηση) είτε αναλογικά (φωτογεωλογία) στους διδάσκοντες.

ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Το εγχειρίδιο του μαθήματος είναι:

  • Αστάρας, Θ., 2010. Τηλεπισκόπηση-Φωτοερµηνεία στις Γεωεπιστήµες, Εκδ. Γκιούρδας, σελ. 484 [Κωδ. ΕΥΔΟΞΟΣ: 12992734]

Επίσης προτείνονται τα ακόλουθα συγγράμματα:

  • Jensen J., 2015. Environmental Remote Sensing, pp.680.
  • Hatzopoulos I., 2020. Geospatial-informational topography, pp.704.

Συναφή Eπιστημονικά Περιοδικά:

Πρόσθετη Διδακτικό Υλικό

  • Επιπλέον βιβλιογραφικές πηγές και περιεχόμενα διαλέξεων είναι διαθέσιμες στους φοιτητές που συμμετέχουν στο συγκεκριμένο μάθημα μέσω του σχετικού δικτυακού τόπου του μαθήματος (e-class).

1 Ε.Φ.: Επισκέπτες Φοιτητές (π.χ. ERASMUS)