Skip to main navigation Skip to main content Skip to page footer
Menu

Ε7213 - ΥΠΟΓΕΙΑ ΥΔΡΑΥΛΙΚΗ

ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

Μάθημα:

Ε. Σκούρτσος, Αναπλ. Καθηγ.

Ε. Ανδρεαδάκης, ΕΤΕΠ

Εργαστήρια:

Ε. Σκούρτσος, Αναπλ. Καθηγ.

Ε. Ανδρεαδάκης, ΕΤΕΠ

Ε. Καπουράνη, ΕΤΕΠ

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΒΑΣΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΕΠΙΠΕΔΟ / ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ:

Προπτυχιακό / Ζ’

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ:

Επιστημονικής Περιοχής , Ειδίκευσης Ειδκών Γνώσεων

ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ:

ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ – ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΠΡΑΞΗΣ – ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΠΕΔΙΟΥ
2 ώρες διδασκαλίας,
1 ώρα εργαστ. ασκήσεων την εβδομάδα,
3 διδακτικές μονάδες,
4 πιστωτικές μονάδες.

Προαπαιτήσεις:

ΥΔΡΟΓΕΩΛΟΓΙΑ [συστήνεται]

Γλώσσα διδασκαλίας και εξετάσεων:

Ελληνική

Το μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές Erasmus:

ΟΧΙ


ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ:

Α. Παραδόσεις (Διαλέξεις) του μαθήματος

  1. Το πορώδες μέσο, το μέσο ασυνεχειών, το καρστικό μέσο.
  2. Η ροή σε πορώδη μέσα. Η ροή ως έχει (νόμος Darcy κι εξίσωση Laplace).
  3. Η ροή προς υδροληπτικό έργο.
  4. Υδραυλικές παράμετροι, υδραυλικά χαρακτηριστικά, απώλειες φορτίου και δοκιμαστικές αντλήσεις.
  5. Δίκτυα ροής.
  6. Υδραυλική των υδροληπτικών έργων σε μέσο ασυνεχειών.
  7. Το καρστικό μέσο (ροή, υδραυλική, καρστικά μοντέλα, υδροληπτικά έργα).
  8. Υδροδυναμική ανάλυση πηγαίων εκφορτίσεων. Χρονοσειρές και υδρογράμματα. Εξισώσεις Maillet, Tison κλπ.
  9. Υδραυλικά μοντέλα και ομοιώματα. Υδραυλική των μετώπων υφαλμύρινσης. Υδραυλική διφασικών ροών (θερμές πηγές).
  10. Αποστραγγίσεις, υδρομαστεύσεις, αναρρυθμίσεις, συνδυασμένες υδατικές διαχειρίσεις.

Β. Ασκήσεις Πράξης

  • Εργαστηριακές ασκήσεις και επίλυση ασκήσεων και προβλημάτων που αποσκοπούν στην εμπέδωση εννοιών που διδάσκονται στις διαλέξεις (παραδόσεις)
  • Επεξεργασία δεδομένων που συλλέγονται από τις εργασίες Πεδίου (υπαίθρου)

Γ. Ασκήσεις Πεδίου (Υπαίθρου)

  • Παρακολούθηση εκτέλεσης δοκιμαστικών αντλήσεων σε κάποια προσφερόμενη κάθε φορά περιοχή του Λεκανοπεδίου Αττικής
  • Εξάσκηση στην επί τόπου μέτρηση παροχών πηγών, υδρορρευμάτων, αντλούμενων γεωτρήσεων και συλλογή δεδομένων για την επεξεργασία τους στις Ασκήσεις Πράξης

ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ:

Οργάνωση Διδασκαλίας:

ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Παραδόσεις (Διαλέξεις)26 (2x13) ώρες
Ασκήσεις Πράξης13 (1x13) ώρες
Ασκήσεις Πεδίου (Υπαίθρου)12 ώρες
Μη καθοδηγούμενη μελέτη20 ώρες
Εξοικείωση των φοιτητών με όργανα - συσκευές
και τη λήψη μετρήσεων στο Πεδίο (ύπαιθρο)
4 ώρες
Προετοιμασία αξιολόγησης25 ώρες
Σύνολο Μαθήματος100 ώρες

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Η διαδικασία αξιολόγησης γίνεται στην ελληνική γλώσσα, είτε με προόδους σε χωριστά τμήματα της ύλης είτε με τελική εξέταση στο σύνολο της ύλης και περιλαμβάνει:

Ι. ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ -ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ (45%)

  • Προφορική Εξέταση ή/και
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης και Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής ή/και
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης

ΙΙ. ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ (45%)

  • Γραπτή εξέταση με Επίλυση Ασκήσεων και Προβλημάτων

ΙΙΙ. ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΠΕΔΙΟΥ (10%)

  • Προφορική εξέταση στην ύπαιθρο και με αξιολόγηση παραδοτέας υποχρεωτικής Εργασίας ή Έκθεσης

ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:

  • Batu V., 1998: Aquifer Hydraulics: A quifer Comprehensive Guide to Hydrogeologic Data Analysis, by John Wiley & Sons, Inc. ISBN: 978-0-471-18502-4
  • Driscoll G. F.: Groundwater and Wells, 2ed ed. 1989, by Jonson Filtration Systems Inc, ISBN: 0-9616456-0-1
  • Dawson J. K. & Istok D. J., 1991, Aquifer Testing, Design and Analysis of Pumping and Slug Tests, by Lewis Publisher, Inc., ISBN: 0-87371-501-2
  • Kresic N & Stevanovic Z.: Groundwater Hydrology of Springs, 2010, by Elsevier Inc. ISBN:978-1-85617-502-9
  • Kruseman P.C. @ N. A. de Ridder: Analysis and Evalyation of Pumping Test Data. 2nd ed., 1994, by International Instsitute for Land Reclamation and Improvement, Netherlands, ISBN: 90 70754207
  • Stallman, R.W., 1968, Aquifer-test design, observation and data analysis: U.S. Geological Survey Techniques of Water-Resources Investigation of the United States Geological Survey
  • Λέκκας Σ. & Απ. Αλεξόπουλος: Εισαγωγή στην Υδρογεωλογία. 2009, Φοιτητικές σημειώσεις του Παν/μίου Αθηνών

Συναφή Επιστημονικά Περιοδικά: