Skip to main navigation Skip to main content Skip to page footer
Menu

Ε8206 - ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΓΕΩΛΟΓΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

Μάθημα:

Α. Αντωναράκου, Καθηγ.

Χ. Ντρίνια, Καθηγ.

Γ. Λύρας, Αναπλ. Καθήγ.

Ο. Κουμουτσάκου, ΕΤΕΠ (εργ. συνεπικούρηση)

Εργαστήρια:

Α. Αντωναράκου, Καθηγ.

Χ. Ντρίνια, Καθηγ.

Γ. Λύρας, Αναπλ. Καθήγ.

Ο. Κουμουτσάκου, ΕΤΕΠ (εργ. συνεπικούρηση)

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΒΑΣΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΕΠΙΠΕΔΟ / ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ:

Προπτυχιακό / Ζ’

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ:

Ειδικού Υποβάθρου, Ειδίκευσης Γενικών Γνώσεων, Ανάπτυξης Δεξιοτήτων

ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ:

Παραδόσεις (διαλέξεις), βιωματικά εργαστήρια και πα­ρακολούθηση
υποδειγματικής διδασκαλίας σε σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης              

2 ώρες διδασκαλίας,
2 ώρες εργαστ. ασκήσεων την εβδομάδα,
4 διδακτικές μονάδες,
6 πιστωτικές μονάδες.

Προαπαιτήσεις:

ΟΧΙ

Γλώσσα διδασκαλίας και εξετάσεων:

Ελληνική (Ε.Φ.1 Αγγλική)

Το μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές Erasmus:

ΝΑΙ


ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ:

Α. Παραδόσεις (Διαλέξεις) του μαθήματος

  • Γενικές έννοιες της διδακτικής
  • Διδακτική των Φυσικών Επιστημών
  • Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών
  • Θεωρίες Μάθησης
  • Διδακτικοί σκοποί και στόχοι
  • Εποπτικά μέσα διδασκαλίας
  • Διδακτικές προσεγγίσεις και τεχνικές
  • Αξιολόγηση

Β. Ασκήσεις Πράξης και Εργαστηριακές Ασκήσεις

  • γνωριμία και δημιουργία θετικού κλίματος, ορισμός ομάδων και σύνταξη του συμβολαίου της τάξης
  • θεωρίας των πολλαπλών τύπων νοημοσύνης δημιουργικότητα και φαντασία στη διδακτική πράξη
  • καθορισμός σκοπών και στόχων και επιλογή κατάλληλων εποπτικών μέσων
  • καταγραφή εναλλακτικών ιδεών και γνωστική σύγκρουση μέσω της τεχνικής του πειράματος
  • χρήση αναλογιών στη διδακτική των Φυσικών Επιστημών
  • μέθοδος project, δραματοποίηση και παιχνίδι ρόλων
  • διάλεξη, επισκόπηση απόψεων, καταιγισμός ιδεών
  • σύνθεση χάρτη εννοιών, μελέτη στο πεδίο, περιβαλλοντικό μονοπάτι
  • μελέτη περίπτωσης, αξιολόγηση
  • σύνταξη σχεδίου μαθήματος
  • δυναμική της ομάδας, άσκηση ρόλων στην ομάδα, επίλυση συγκρούσεων με χρήση ρόλων
  • αυτοαξιολόγηση, προσωπική πορεία στο μάθημα της Διδακτικής

ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ:

Οργάνωση Διδασκαλίας:

ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Παραδόσεις (Διαλέξεις)24 ώρες
Βιωματικά Εργαστήρια26 ώρες
Εκπόνηση μικρών ομαδικών εργασιών15 ώρες
Μελέτη πεδίου στο Μουσείο3 ώρες
Παρακολούθηση υποδειγματικής διδασκαλίας5 ώρες
Συγγραφή εργασίας10 ώρες
Μη καθοδηγούμενη μελέτη5 ώρες
Αξιολόγηση2 ώρες
Σύνολο Μαθήματος100 ώρες

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Η διαδικασία αξιολόγησης γίνεται στην ελληνική γλώσσα με τελική εξέταση στο σύνολο της ύλης και περιλαμβάνει:

Ι. ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ - ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ ΚΑΙ ΒΙΩΜΑΤΙΚΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ (33,3%)

  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης και εκτεταμένης απάντησης και επίλυσης προβλημάτων καθώς και ερωτήσεις αντικειμενικού τύπου

ΙΙ. ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΓΡΑΠΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΕ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟ ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (66,6%)


ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Eγχειρίδιο Μαθήματος:

  • Σημειώσεις Διδασκόντων και ύλη που έχει αναρτηθεί στο e-class

1 Ε.Φ.: Επισκέπτες Φοιτητές (π.χ. ERASMUS)