Skip to main navigation Skip to main content Skip to page footer
Menu

Υ1203 - ΧΗΜΕΙΑ

ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

Μάθημα:

Π. Παρασκευοπούλου, Επίκ. Καθηγ.

Εργαστήρια:

Π. Παρασκευοπούλου, Επίκ. Καθηγ.

Α. Φιλιππόπουλος, Επίκ. Καθηγ.

Μ. Ρούλια, ΕΔΙΠ

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΒΑΣΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΕΠΙΠΕΔΟ / ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ:

Προπτυχιακό / Α’

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ:

Επιστημονικής Περιοχής, Γενικού Υπόβαθρου, Ανάπτυξης Δεξιοτήτων

ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ:

Παραδόσεις και Εργαστηριακές Ασκήσεις          
2 ώρες διδασκαλίας,
3 ώρες εργαστ. ασκήσεων την εβδομάδα (3 τμήματα),
5 διδακτικές μονάδες,
6 πιστωτικές μονάδες.

Προαπαιτήσεις:

ΟΧΙ

Γλώσσα διδασκαλίας και εξετάσεων:

Ελληνική

Το μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές Erasmus:

ΟΧΙ


ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ:

Α. Παραδόσεις (Διαλέξεις) του μαθήματος

  • Ατομική Δομή και Περιοδικός Πίνακας
  • Χημικός Δεσμός
  • Διαμοριακές Δυνάμεις
  • Καταστάσεις της Ύλης
  • Διαλύματα
  • Χημική Θερμοδυναμική
  • Χημική Ισορροπία
  • Χημική Κινητική
  • Μηχανισμοί Αντιδράσεων
  • Διαλύματα
  • Χημεία Οξέων και Βάσεων
  • Σύμπλοκες Ενώσεις
  • Οξειδοαναγωγή
  • Γενική Ανάλυση Ιόντων
  • Στοιχεία Οργανικής Χημείας

Β. Εργαστηριακές Ασκήσεις

  • Κανόνες ασφαλείας χημικών εργαστηρίων – Χρήση οργάνων – Παρασκευή διαλυμάτων
  • Διαλυτότητα αλάτων στο νερό
  • Χημική ισορροπία
  • Θερμότητα αντίδρασης
  • Μέτρηση pH – Ογκομέτρηση
  • Σκληρότητα ύδατος – Παρασκευή συμπλόκου άλατος
  • Οξειδοαναγωγή
  • Ποιοτική ανάλυση

ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ:

Οργάνωση Διδασκαλίας:

ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Παραδόσεις (Διαλέξεις)26 ώρες
Εργαστηριακές Ασκήσεις39 ώρες
Μη καθοδηγούμενη μελέτη39 ώρες
Συγγραφή εργαστηριακής έκθεσης39 ώρες
Προετοιμασία αξιολόγησης7 ώρες
Σύνολο Μαθήματος150 ώρες

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Η αξιολόγηση των φοιτητών γίνεται στα Ελληνικά και περιλαμβάνει:

  • προφορική εξέταση κατά τη διεξαγωγή των εργαστηριακών ασκήσεων
  • αξιολόγηση των εργαστηριακών εκθέσεων που παραδίδουν οι φοιτητές μετά τη λήξη κάθε εργαστηριακής άσκησης
  • γραπτή τελική εξέταση του εργαστηριακού μέρους του μαθήματος που περιλαμβάνει ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, ερωτήσεις σύντομης απάντησης και επίλυση προβλημάτων
  • γραπτή τελική εξέταση του θεωρητικού μέρους του μαθήματος που περιλαμβάνει ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, ερωτήσεις σύντομης απάντησης και επίλυση προβλημάτων

Σε περιπτώσεις φοιτητών που αδυνατούν ή δυσκολεύονται να εξεταστούν γραπτώς, ακολουθούνται οι οδηγίες εξέτασης που δίνονται στους διδάσκοντες από τη Μονάδα Προσβασιμότητας ΦμεΑ του ΕΚΠΑ.

Υπολογισμός ενιαίου βαθμού μαθήματος:

0,7 × (βαθμός μαθήματος) + 0,3 × (βαθμός εργαστηρίου)

Ο βαθμός εργαστηρίου υπολογίζεται με βάση τη γραπτή εξέταση του εργαστηριακού μέρους του μαθήματος, τον προφορικό βαθμό και τους βαθμούς των εργαστηριακών εκθέσεων. Διευκρινίζεται ότι οι βαθμοί της γραπτής τελικής εξέτασης του εργαστηριακού και του θεωρητικού μέρους πρέπει να είναι ίσοι ή μεγαλύτεροι του 5.

Για τα κριτήρια αξιολόγησης και τον τρόπο υπολογισμού ενιαίου βαθμού οι φοιτητές ενημερώνονται από τους διδάσκοντες στην αρχή του εξαμήνου και καθ’ όλη τη διάρκεια αυτού, από τον Οδηγό Σπουδών του Τμήματος και από την ιστοσελίδα του μαθήματος στην ηλεκτρονική πλατφόρμα e-class.


ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:

  • Βασικές Αρχές Ανόργανης Χημείας, Γ. Πνευματικάκης, Χ. Μητσοπούλου, Κ. Μεθενίτης [Κωδ. ΕΥΔΟΞΟΣ: 59396599]
  • Βασική Ανόργανη Χημεία, Ν. Κλούρας [Κωδ. ΕΥΔΟΞΟΣ: 5935]

Συναφή επιστημονικά περιοδικά: