Μάθημα: | Μ. Τριανταφύλλου, Καθηγ. Χ. Ντρίνια, Καθηγ. Ν. Τσαπάρας, ΕΔΙΠ |
Εργαστήρια: | Μ. Τριανταφύλλου, Καθηγ. Χ. Ντρίνια, Καθηγ. Α. Αντωναράκου, Καθηγ. Ε. Κοσκερίδου, Καθηγ. Κ. Κούλη, Αναπλ. Καθηγ. Ν. Τσαπάρας, ΕΔΙΠ Γ. Κοντακιώτης, ΕΔΙΠ Γ. Λύρας, Αναπλ. Καθηγ. Ε. Σταθοπούλου, ΕΔΙΠ Θ. Τσουρού, Επίκ. Καθηγ. |
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΕΠΙΠΕΔΟ / ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ: | Προπτυχιακό / Ε’ |
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: | Γενικού Υπόβαθρου, Ανάπτυξης Δεξιοτήτων |
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ: | Διαλέξεις και Εργαστηριακές Ασκήσεις |
Προαπαιτήσεις: | Γνώση Βασικών αρχών: |
Γλώσσα διδασκαλίας και εξετάσεων: | Ελληνική (Ε.Φ.1 Αγγλική) |
Το μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές Erasmus: | ΝΑΙ |
Ασκήσεις 1-3 Κατασκευή γεωλογικών τομών και των αντίστοιχων στρωματογραφικών στηλών μιας περιοχής με βάση τη λιθοστρωματογραφική περιγραφή και την ηλικία των σχηματισμών όπως αυτή συνάγεται από το απολιθωματοφόρο περιεχόμενό τους. Δημιουργία συνθετικής στρωματογραφικής στήλης.
Άσκησεις 4&5 Προσδιορισμός της ηλικίας των αποθέσεων και της στρωματογραφικής τους διάρθρωσης. Διαταραχές της στρωματογραφικής ακολουθίας: ασυμφωνίες, κανονικά και ανάστροφα ρήγματα, εφιππεύσεις, επωθήσεις.
Ασκήσεις 6-7 Αναγνώριση στρωματογραφικών και τεκτονι- κών σχηματισμών, τεκτονικές σχέσεις με βάση στρωματογραφικά και ιζηματολογικά δεδομένα, παλαιογεωγραφική ένταξη στις γεωτεκτονικές ενότητες του ελλαδικού χώρου.
Άσκηση 8 Υπολογισμός της απόλυτης ηλικίας μεταορογενετι- κών (μεταλπικών) σχηματισμών με τη χρήση βιοστρωματογραφικών δεικτών και τον συσχετισμό με την Παγκό- σμια Γεωχρονολογική Κλίμακα και την Αστρονομική Χρονική Κλίμακα
Άσκηση 9 Στρωματογραφική συσχέτιση μεταορογενετικών (μολασσικών) σχηματισμών
ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΥΠΑΙΘΡΟΥ στη Βοιωτία και Αργολίδα: Αναγνώριση αλπικών ιζηματογενών αποθέσεων γεωτεκτονικών ενοτήτων που αντιστοιχούν σε ηπειρωτικό περιθώριο (Νηριτικές, Πελαγικές και Μεταβατικές φάσεις) και ωκεάνιο χώρο με βάση τα βιοστρωματογραφικά, λιθολογικά και ιζηματολογικά τους χαρακτηριστικά. Λιθολογικά χαρακτηριστικά του φλύσχη. Μελέτη μεταλπικών σχηματισμών. Αναγνώριση στρωματογραφι- κών ασυμφωνιών, κανονικών και αναστρόφων ρηγμάτων, εφιππεύσεων και επωθήσεων στην ύπαιθρο με βάση τις παρατηρήσεις και τα στρωματογραφικά δεδομένα.
Δειγματοληψία αλπικών και μεταλπικών σχηματισμών. Επιλογή της καταλληλότερης τομής για παρατηρήσεις και δειγματο- ληψία. Μέθοδος δειγματοληψίας, καταγραφή των στοιχείων της δειγματοληψίας, αρίθμηση δειγμάτων, απόσταση μεταξύ τους αναλόγως της εργαστηριακής τους επεξεργασίας, κατά- γραφή και κωδικοποίηση στοιχείων δειγματοληψίας, φωτογράφηση ιδιαίτερων γεωλογικών παρατηρήσεων σε μικρο- και μακροκλίμακα.
Δραστηριότητα | Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου |
Διαλέξεις | 39 ώρες |
Εργαστηριακές Ασκήσεις | 26 ώρες |
Άσκηση Πεδίου (Υπαίθρου) | 8 ώρες |
Μελέτη και ανάλυση άρθρων | 10 ώρες |
Μικρές ατομικές εργασίες εξάσησης | 24 ώρες |
Προετοιμασία ανακεφαλαίωσης των γνώσεων του εξαμήνου | 23 ώρες |
Προετοιμασία τελικής αξιολόγησης | 20 ώρες |
Σύνολο Μαθήματος (25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα) | 150 ώρες |
Γλώσσα Αξιολόγησης: Ελληνική (στην αγγλική για τους φοιτητές του Erasmus)
Στο εργαστηριακό τμήμα αξιολογούνται:
Στο θεωρητικό τμήμα η βαθμολογία στηρίζεται στη γραπτή εξέταση που περιλαμβάνει:
1 Ε.Φ.: Επισκέπτες Φοιτητές (π.χ. ERASMUS)