Skip to main navigation Skip to main content Skip to page footer
Menu

Υ7201 - ΓΕΩΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

Μάθημα:

Β. Αντωνίου, ΕΔΙΠ

Ε. Λέκκας, Καθηγ.

Ε. Κελεπερτζής, Επίκ. Καθηγ.

Ε. Ανδρεαδάκης, ΕΤΕΠ

Εργαστήρια:

Β. Αντωνίου, ΕΔΙΠ

Ε. Λέκκας, Καθηγ.

Ε. Κελεπερτζής, Επίκ. Καθηγ.

Ε. Ανδρεαδάκης, ΕΤΕΠ

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΒΑΣΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΕΠΙΠΕΔΟ / ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ:

Προπτυχιακό / Ζ’

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ:

Επιστημονικής Περιοχής, Γενικού Υπόβαθρου, Ανάπτυξης Δεξιοτήτων

ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ:

Παραδόσεις, εργαστηριακές ασκήσεις και άσκηση υπαίθρου
2 ώρες διδασκαλίας,
2 ώρες εργαστ. ασκήσεων την εβδομάδα (1 τμήμα),
4 διδακτικές μονάδες,
6 πιστωτικές μονάδες.

Προαπαιτήσεις:

Εισαγωγή στη Γεωλογία [συστήνεται]  
Χαρτογράφηση [συστήνεται]

Γλώσσα διδασκαλίας και εξετάσεων:

Ελληνική (Ε.Φ.1 Αγγλική)

Το μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές Erasmus:

ΝΑΙ


ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ:

Α. Παραδόσεις (Διαλέξεις) του μαθήματος

  • Φιλοσοφικές αρχές – Θεμελιώδεις έννοιες για το περιβάλλον
  • Φυσικά υλικά και διεργασίες
  • Νερό
  • Ατμόσφαιρα
  • Έδαφος
  • Ορυκτοί πόροι - Εξόρυξη ορυκτών και πετρωμάτων
  • Επιπτώσεις Φυσικών και NaTech Καταστροφών στο περιβάλλον
  • Διαχείριση αποβλήτων (ΧΑΔΑ, ΧΥΤΑ, Ανακύκλωση)
  • Χρήσεις γης
  • Ενέργεια
  • Περιβαλλοντική διαχείριση / αδειοδότηση

Β. Ασκήσεις Πράξης

  • Ανθρωπογενείς δραστηριότητες και επιπτώσεις στα υδατικά συστήματα
  • Ατμοσφαιρική ρύπανση: παράγοντες δημιουργίας και μεταφοράς αέριων ρύπων, στατιστική επεξεργασία
  • Ρύπανση εδαφών από ανθρωπογενείς δραστηριότητες
  • Εκτίμηση επικινδυνότητας - Περιβαλλοντική αποκατάσταση Χώρων Ανεξέλεγκτης Διάθεσης Αποβλήτων
  • Διαχρονική μεταβολή και αποτύπωση χρήσεων γης σε δομημένο περιβάλλον
  • Περιβαλλοντική αδειοδότηση: Περίπτωση ανόρυξης γεώτρησης

Γ. Άσκηση Πεδίου (Υπαίθρου)

  • Αναγνώριση γεωγραφικών, γεωλογικών, κλιματικών, υδρο- λογικών και υδρογεωλογικών χαρακτηριστικών της περιοχής, αναγνώριση χρήσεων γης, προσέγγιση υδρευτικών-αρδευτι- κών αναγκών.
  • Επισκόπηση περιβαλλοντικών πιέσεων στην ατμόσφαιρα, στο έδαφος και στο υδάτινο στοιχείο καθώς και αναγνώριση φυσικών και ανθρωπογενών κινδύνων.
  • Ομαδική εργασία με σκοπό την συλλογή δεδομένων υπαί- θρου μέσω την καταγραφής του πλημμυρικού κινδύνου σε κοίτη χειμάρρου με ανθρωπογενείς παρεμβάσεις. Ανάπτυξη δυναμικής συζήτησης μεταξύ των ομάδων.
  • Επίσκεψη σε χώρους διάθεσης αποβλήτων και επεξεργασίας λυμάτων με σκοπό τον προσδιορισμό των περιβαλλοντικών πιέσεων.
  • Αξιολόγηση των γνώσεων που αποκτήθηκαν μέσω ερωτημα- τολογίου στην πλατφόρμας eclass.

ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ:

Οργάνωση Διδασκαλίας:

ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Παραδόσεις (Διαλέξεις)26 ώρες
Ασκήσεις Πράξης26 ώρες
Άσκηση Πεδίου (Υπαίθρου)12 ώρες
Μη καθοδηγούμενη μελέτη48 ώρες
Προετοιμασία αξιολόγησης38 ώρες
Σύνολο Μαθήματος150 ώρες

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Η διαδικασία αξιολόγησης γίνεται στην ελληνική γλώσσα (υπάρχει η δυνατότητα εξέτασης στην αγγλική για τους φοιτητές του Erasmus), ως ακολούθως:

Ι. ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ - ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ (50%)

  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης και Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής ή/και
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης

ΙΙ. ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΠΡΑΞΗΣ (50%)

Η τελική βαθμολογία των ασκήσεων πράξης καθορίζεται στο τέλος του εξαμήνου και περιλαμβάνει:

  • Ερωτηματολόγια αξιολόγησης των ασκήσεων που πραγ- ματοποιούνται κατά τη διάρκεια του εξαμήνου, σε ποσοστό 40%
  • Άσκηση πεδίου με συγγραφή έκθεσης και παρουσίασή της, σε ποσοστό 10%

Στην περίπτωση μη επιτυχούς αποτελέσματος (<5) οι φοιτητές έχουν την δυνατότητα να προσέλθουν στις εξετάσεις της περιόδου.


ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:

  • Λέκκας Ε. (1998) Γεωλογία και Περιβάλλον. ISBN 960-90329-2-3, 274σ.
  • Ευρωπαϊκός Οργανισμός Περιβάλλοντος (2015). Ευρωπαϊκό Περιβάλλον – Κατάσταση και Προοπτικές: Συνθετική έκθεση, ISBN 978-92-9213-542-3, DOI: 10.2800/743080, 203σ.

1 Ε.Φ.: Επισκέπτες Φοιτητές (π.χ. ERASMUS)