*παλαιό πρόγραμμα σπουδών
ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ
Μάθημα: | Δρ Κωνσταντίνος Διαμαντής (Ακαδημαϊκός Υπότροφος) |
Εργαστήρια: | Δρ Κωνσταντίνος Διαμαντής (Ακαδημαϊκός Υπότροφος) |
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΒΑΣΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
ΕΠΙΠΕΔΟ / ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ: | Προπτυχιακό / Z’ |
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: | Επιστημονικής Περιοχής, Ειδικού Υποβάθρου, Ανάπτυξης Δεξιοτήτων |
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ: | Παραδόσεις (Διαλέξεις), Ασκήσεις Πράξης, Ασκήσεις Πεδίου(Υπαίθρου) 2 ώρες διδασκαλίας, 2 ώρες εργαστ. ασκήσεων την εβδομάδα, 4 διδακτικές μονάδες, 4 πιστωτικές μονάδες. |
Προαπαιτήσεις: | OXI |
Γλώσσα διδασκαλίας και εξετάσεων: | Ελληνική (Ε.Φ.1 Αγγλική) |
Το μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές Erasmus: | ΝΑΙ |
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ:
Α. Παραδόσεις (Διαλέξεις) του μαθήματος
- ΕΠΙΦΑΝΕΙΑΚΕΣ ΘΕΜΕΛΙΩΣΕΙΣ (Θεµελίωση κτιρίων και κατάσκευών: απαιτήσεις, Μηχανική συμπεριφορά των σχηµατισµών θεµελίωσης, Συνθήκες θεμελίωσης και γεωλογία της περιοχής, Μηχανισμοί αστοχίας, Έρευνα υπεδάφους, Αξιολόγηση ερευνών και επιλογή εδαφικών παραμέτρων, Τύποι επιφανειακών θεμελιώσεων, Πιέσεις επαφής θεμελίου/εδάφους, Φέρουσα ικανότητα πεδίλων, Οριακές και επιτρεπόμενες τιμές, Επίδραση υδροφόρου ορίζοντα, Ανάλυση επιφανειακών θεμελιώσεων κατά τον Ευρωκώδικα 7).
- ΚΑΘΙΖΗΣΕΙΣ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑΚΩΝ ΘΕΜΕΛΙΩΣΕΩΝ (Τύποι καθιζήσεων: Άμεση, στερεοποίησης, δευτερογενής, Καθιζήσεις πεδίλων σε αργιλικά εδάφη, Καθιζήσεις πεδίλων σε αμμώδη εδάφη, Επιτρεπόμενες καθιζήσεις, Αστοχίες).
- ΠΑΣΣΑΛΟΙ (Θεμελιώσεις με πασσάλους, Τύποι πασσάλων, Φέρουσα ικανότητα εμπηγνυόμενων πασσάλων μέσω στατικών τύπων, Φέρουσα ικανότητα εμπηγνυόμενων πασσάλων μέσω επιτόπου δοκιμών, Αστοχίες).
- ΕΔΑΦΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ (Επιχώματα, Καταλληλότητα υλικού επίχωσης, Συμπυκνώσεις, Προφορτίσεις, Οπλισμένη γη, Γεωσυνθετικά, Ηλώσεις, Ενέσεις, Χαλικοπάσσαλοι, Αποστραγγίσεις).
Β. Ασκήσεις Πράξης και Εργαστηριακές Ασκήσεις
ΜΕΡΟΣ Α΄: Ασκήσεις αξιολόγησης γεωερευνητικών προγραμμάτων.
ΜΕΡΟΣ Β΄: Ασκήσεις υπολογισμού φέρουσας ικανότητας επιφανειακών θεμελιώσεων.
ΜΕΡΟΣ Γ΄: Ασκήσεις υπολογισμού καθιζήσεων επιφανειακών θεμελιώσεων.
ΜΕΡΟΣ Δ΄: Εργασίες φοιτητών με αστοχίες γεωτεχνικών κατασκευών.
Γ. Άσκηση Πεδίου (Υπάιθρου)
Επίσκεψη σε σημαντικά τεχνικά έργα σε εξέλιξη
ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ:
Οργάνωση Διδασκαλίας:
Δραστηριότητα | Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου |
Παραδόσεις (Διαλέξεις) | 26 ώρες |
Ασκήσεις Πράξης | 26 ώρες |
Μη καθοδηγούμενη μελέτη | 24 ώρες |
Προετοιμασία αξιολόγησης | 24 ώρες |
Σύνολο Μαθήματος | 100 ώρες |
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Η διαδικασία αξιολόγησης γίνεται στην ελληνική γλώσσα (υπάρχει η δυνατότητα εξέτασης στην αγγλική γλώσσα για τους φοιτητές του Erasmus), είτε με προόδους σε χωριστά τμήματα της ύλης είτε με τελική εξέταση στο σύνολο της ύλης και περιλαμβάνει:
Ι. ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ -ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ (50%)
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης και Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής
ΙΙ. ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ (50%)
- Γραπτή εξέταση με Επίλυση Ασκήσεων και Προβλημάτων
ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:
- Γεωτεχνικές Κατασκευές (Πρώτος Τόμος). Ανάλυση των αρχών σχεδιασμού και κατασκευής., Κωστόπουλος Σ.Δ. [Κωδ. ΕΥΔΟΞΟΣ: 59363431]
- Barnes G. 2005. Εδαφομηχανική: Αρχές και Εφαρμογές. Εκδόσεις Κλειδάριθμος Ε.Π.Ε.
- Braja M. Das. 1983. Principles of Foundation Engineering Publisher: Cengage Learning (7th edition, 2010).
- Bowles Joseph E. 1997. Foundation Analysis and Design, McGraw-Hil International Edition.
Συναφή Επιστημονικά Περιοδικά:
- Canadian Geotech. Journal, Publisher: NRC Research Press.
- Géotechnique, Publisher: CE Publishing.
- Soils and Foundations, Publisher: Elsevier BV.
- Journal of Geotechnical and Geoenvironmental Engineering, Publisher: American Society of Civil Engineers.
1 Ε.Φ.: Επισκέπτες Φοιτητές (π.χ. ERASMUS)