*παλαιό πρόγραμμα σπουδών
Μάθημα: | Ε. Σκούρτσος, Αναπλ. Καθηγ. Ε. Ανδρεαδάκης, ΕΤΕΠ |
Εργαστήρια: | Ε. Σκούρτσος, Αναπλ. Καθηγ. Ε. Ανδρεαδάκης, ΕΤΕΠ |
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΕΠΙΠΕΔΟ / ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ: | Προπτυχιακό / H’ |
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: | Ειδικού Υποβάθρου, Ειδίκευσης ειδικών γνώσεων |
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ: | Παραδόσεις (Διαλέξεις), Εργαστηριακές Ασκήσεις και Ασκήσεις Πεδίου |
Προαπαιτήσεις: | ΥΔΡΟΓΕΩΛΟΓΙΑ [συστήνεται] |
Γλώσσα διδασκαλίας και εξετάσεων: | Ελληνική |
Το μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές Erasmus: | ΟΧΙ |
1. Διαχείριση Υδατικών Πόρων
Βασικές έννοιες και ορισμοί που αφορούν στη διαχείριση. Νομοθετικό πλαίσιο διαχείρισης υδατικών πόρων στην Ευρωπαϊκή Ένωση και την Ελλάδα. Υδατικοί πόροι και υδατικά διαμερίσματα της Ελλάδας. Νερό και σχέση του με το περιβάλλον, την αστική ανάπτυξη, την ενέργεια και τη βιώσιμη (αειφόρο) ανάπτυξη, χωροχρονική κατανομή της προσφοράς (διαθεσιμότητας) και της ζήτησης. Προσφορά νερού, ζήτηση νερού, διαχείριση της ζήτησης του νερού. Συνδυασμένη διαχείριση επιφανειακών και υπόγειων υδατικών πόρων. Σχέδια διαχείρισης υδατικών πόρων. Συστήματα υποστήριξης αποφάσεων σε προβλήματα διαχείρισης υδατικών πόρων. Έργα αξιοποίησης υδατικών πόρων. Επεξεργασία χρησιμοποιημένων νερών, αφαλάτωση.
2. Μαθηματικά Ομοιώματα
Γενικές έννοιες, ορισμοί, κατηγορίες – τύποι μαθηματικών ομοιωμάτων. Εξισώσεις που διέπουν την ροή του υπόγειου νερού και αριθμητικοί μέθοδοι επίλυσής των τόσο σε μόνιμη όσο και σε μη μόνιμη ροή του υπόγειου νερού. Μέθοδος των πεπερασμένων διαφορών και μέθοδος των πεπερασμένων στοιχείων. Εννοιολογικά ομοιώματα και η σημασία τους στην κατάρτιση των μαθηματικών ομοιωμάτων. Εισαγωγή στον κώδικα MODFLOW. Αρχικές και οριακές συνθήκες που εισάγονται στα μαθηματικά ομοιώματα. Ευαισθησία και ρύθμιση των μαθηματικών ομοιωμάτων. Πρακτική εξάσκηση στην κατάρτιση ομοιωμάτων. Παρουσίαση και εφαρμογή προγραμμάτων Η/Υ για τον υπολογισμό των υδραυλικών παραμέτρων των υδροφόρων οριζόντων, την κίνηση και διασπορά ρύπων σε υδατικά περιβάλλοντα και τον υπολογισμό των παραμέτρων του υδρολογικού ισοζυγίου. Παραδείγματα και εφαρμογές από τον ελληνικό χώρο.
Εκπαιδευτική άσκηση υπαίθρου, με μετάβαση συνήθως σε περιοχές της Αττικής, για την κατανόηση των εννοιών αλλά και των εργασιών που πρέπει να γίνονται προκειμένου να καταρτιστούν τα Σχέδια Διαχείρισης Περιοχής Λεκάνης Απορροής Ποταμού, σύμφωνα με την Οδηγία 2000/60 της Ευρωπαϊκής Ένωσης και την εθνική νομοθεσία.
Ταυτόχρονα γίνεται συλλογή δεδομένων που θα χρησιμοποιηθούν για το "τρέξιμο" μαθηματικών ομοιωμάτων, με τη χρήση Η/Υ στις Ασκήσεις Πράξης
Δραστηριότητα | Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου |
Παραδόσεις (Διαλέξεις) | 52 (4x13) ώρες |
Ασκήσεις Πράξης | 26 (2z13) ώρες |
Ασκήσεις Πεδίου (Υπαίθρου) | 12 ώρες |
Μη καθοδηγούμενη μελέτη | 40 ώρες |
Εξοικείωση των φοιτητών με όργανα - συσκευές, με χημικές αναλύσεις και τη λήψη μετρήσεων και δειγμάτων νερού στο Πεδίο (ύπαιθρο) | 12 ώρες |
Προετοιμασία αξιολόγησης | 8 ώρες |
Σύνολο Μαθήματος | 150 ώρες |
Η διαδικασία αξιολόγησης γίνεται στην ελληνική γλώσσα, είτε με προόδους σε χωριστά τμήματα της ύλης είτε με τελική εξέταση στο σύνολο της ύλης και περιλαμβάνει: