Σκοπός του μαθήματος είναι να δώσει στους φοιτητές τις απαραίτητες γνώσεις για τη δημιουργία μίας νεοφυούς επιχείρησης (startup). Το μάθημα προσφέρει μία ολοκληρωμένη προσέγγιση για το πως θα μετατραπεί μία ιδέα σε νέο προϊόν και στη συνέχεια ένα προϊόν σε μία βιώσιμη επιχείρηση με βάση τη μεθοδολογία της λιτής επιχειρηματικής εκκίνησης (lean startup). Στόχος είναι όπως παράλληλα με τις επιχειρηματικές δεξιότητες οι φοιτητές να ενστερνιστούν την κουλτούρα της επιχειρηματικότητας (entrepreneurial mindset) ως βασικό στοιχείο δημιουργίας νέας επιχείρησης.
Εισαγωγή στην ανάπτυξη νέων καινοτόμων επιχειρήσεων:
Προέλευση επιχειρηματικών ιδεών. Εργαστήριο ιδεασμού/αναζήτησης επιχειρηματικής ιδέας (ideation workshop). Εισαγωγή στη μεθοδολογία της λιτής επιχειρηματικής εκκίνησης (lean startup).
Η επιχειρηματική ιδέα:
Τι είναι η επιχειρηματικότητα και γιατί είναι σημαντική. Επιχειρηματική σκέψη και κίνητρα (entrepreneurial mindset and motivation). Παρουσίαση επιχειρηματικών ιδεών, σχηματισμός επιχειρηματικών ομάδων (entrepreneurial idea shopping).
Το επιχειρηματικό μοντέλο:
Tο επιχειρηματικό μοντέλο. Καμβάς Επιχειρηματικού Μοντέλου (Business Model Canvas). Καινοτομία επιχειρηματικού μοντέλου (business model innovation). Εργαστήριο Επιχειρηματικού Μοντέλου.
Ανακάλυψη πελάτη (customer discovery) I:
Ορισμός του «προβλήματος» (που θα λύσει η νέα επιχείρηση)/Define the problem. Ανάλυση του ανταγωνισμού. Επιλογή αγοράς (Beachhead market).
Ανακάλυψη πελάτη (customer discovery) IΙ:
Το προφίλ του πελάτη B2C και B2B. Η συνέντευξη του προβλήματος (the problem interview).
Η επιχειρηματική ομάδα:
Βασικές αρχές ανάπτυξης και επικοινωνίας επιχειρηματικής ομάδας. Σχηματισμός επιχειρηματικών ομάδων στο πλαίσιο του μαθήματος. Team manifesto – Φτιάχνουν ένα team manifesto.
Ανακάλυψη πελάτη (customer discovery) IΙΙ:
Ορισμός της «λύσης» (define solution). Ελάχιστο βιώσιμο προϊόν (Minimum Viable Product). Πειράματα με βάση το MVP (real life experiments).
Επιχειρηματικό Σχέδιο:
Τα βασικά μέρη ενός επιχειρηματικού σχεδίου. Χρηματοοικονομικά Επιχειρηματικού Σχεδίου
Τεχνικές παρουσιάσεων για νεοφυείς επιχειρήσεις (elevator pitch):
Τι είναι το elevator pitch και ποια η σημασία του. Εργαστήριο τεχνικών παρουσιάσεων.
Χρηματοδότηση νεοφυών επιχειρήσεων:
Ίδια κεφάλαια (bootstrapping). Οικογένεια και φίλοι (friends, family and fools). Επιχειρηματικοί άγγελοι (Business Angels). Venture Capital/Corporate Venture Capital. Crowdfunding. Επιδοτήσεις. Έκδοση ψηφιακών νομισμάτων (Initial Coin Offering).