Skip to main navigation Skip to main content Skip to page footer
Menu

Ε8217 - ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΝΕΑΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ

ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

Μάθημα:

Α. Λιβιεράτος, Επίκ. Καθηγ.

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΒΑΣΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΕΠΙΠΕΔΟ / ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ:

Προπτυχιακό / Ζ’

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ:

Ειδίκευσης, Ανά­πτυξης Δεξιοτήτων

ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ:

ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ – ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΠΡΑΞΗΣ
2 ώρες διδασκαλίας,
0 ώρες εργαστ. ασκήσεων την εβδομάδα,
2 διδακτικές μονάδες,
4 πιστωτικές μονάδες.

Προαπαιτήσεις:

ΟΧΙ

Γλώσσα διδασκαλίας και εξετάσεων:

Ελληνική

Το μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές Erasmus:

ΟΧΙ


ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ:

Α. Παραδόσεις (Διαλέξεις) του μαθήματος

1. Εισαγωγή στην ανάπτυξη νέων καινοτόμων επιχειρήσεων

  • Προέλευση επιχειρηματικών ιδεών
  • Εργαστήριο ιδεασμού/αναζήτησης επιχειρηματικής ιδέας (ideation workshop)
  • Εισαγωγή στη μεθοδολογία της λιτής επιχειρηματικής εκκί- νησης (lean startup)

2. Η επιχειρηματική ιδέα

  • Τι είναι η επιχειρηματικότητα και γιατί είναι σημαντική.
  • Επιχειρηματική σκέψη και κίνητρα (entrepreneurial mindset and motivation)
  • Παρουσίαση επιχειρηματικών ιδεών, σχηματισμός επιχειρη- ματικών ομάδων (entrepreneurial idea shopping)

3. Το επιχειρηματικό μοντέλο

  • Tο επιχειρηματικό μοντέλο
  • Καμβάς Επιχειρηματικού Μοντέλου (Business Model Canvas)
  • Καινοτομία επιχειρηματικού μοντέλου (business model in- novation)
  • Εργαστήριο Επιχειρηματικού Μοντέλου

4. Ανακάλυψη πελάτη (customer discovery) Ι

  • Ορισμός του «προβλήματος» (που θα λύσει η νέα επιχείρη- ση)/Define the problem
  • Ανάλυση του ανταγωνισμού
  • Επιλογή αγοράς (Beachhead market)

5. Ανακάλυψη πελάτη (customer discovery) ΙΙ

  • Το προφίλ του πελάτη B2C και B2B
  • Η συνέντευξη του προβλήματος (the problem interview)

6. Η επιχειρηματική ομάδα

  • Βασικές αρχές ανάπτυξης και επικοινωνίας επιχειρηματικής ομάδας
  • Σχηματισμός επιχειρηματικών ομάδων στο πλαίσιο του μα- θήματος
  • Team manifesto – Φτιάχνουν ένα team manifesto

7. Ανακάλυψη πελάτη (customer discovery) IΙΙ

  • Ορισμός της «λύσης» (define solution)
  • Ελάχιστο βιώσιμο προϊόν (Minimum Viable Product)
  • Πειράματα με βάση το MVP (real life experiments)

8. Επιχειρηματικό Σχέδιο

  • Τα βασικά μέρη ενός επιχειρηματικού σχεδίου

9. Χρηματοοικονομικά Επιχειρηματικού Σχεδίου

10. Τεχνικές παρουσιάσεων για νεοφυείς επιχειρήσεις (elevator pitch)

  • Τι είναι το elevator pitch και ποια η σημασία του
  • Εργαστήριο τεχνικών παρουσιάσεων

11. Χρηματοδότηση νεοφυών επιχειρήσεων

  • Ίδια κεφάλαια (bootstrapping)
  • Οικογένεια και φίλοι (friends, family and fools)
  • Επιχειρηματικοί άγγελοι (Business Angels)
  • Venture Capital/Corporate Venture Capital
  • Crowdfunding
  • Επιδοτήσεις
  • Έκδοση ψηφιακών νομισμάτων (Initial Coin Offering)

ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ:

Οργάνωση Διδασκαλίας:

ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις39 ώρες
Εκπόνηση και παρουσίαση παραδοτέων μελέτης70 ώρες
Αυτοτελής Μελέτη41 (4x13) ώρες
Σύνολο Μαθήματος150 ώρες

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Οι φοιτητές θα χωριστούν σε ομάδες των 3-5 ατόμων. Κάθε ομάδα θα εργαστεί πάνω σε μία δική της επιχειρηματική ιδέα. Στο πλαίσιο ανάπτυξης της επιχειρηματικής τους ιδέας, οι ομάδες θα πρέπει να ωριμάσουν την επιχειρηματική τους ιδέα μέσα από την εφαρμογή εργαλείων και τεχνικών που θα διδαχθούν στο πλαίσιο του μαθήματος. Ο τελικός βαθμός διαμορφώνεται από μία σειρά ασκήσεων/παραδοτέων τα οποία θα παραδίδονται σταδιακά μέσα στο εξάμηνο. Πιο συγκεκριμένα, ο βαθμός θα διαμορφωθεί ως εξής:

  • 5% Τρεις παρόμοιες προσφορές
  • 10% Καμβάς επιχειρηματικού μοντέλου
  • 15% Αναφορά από τα ευρήματα των συνεντεύξεων του προβλήματος
  • 10% Σχεδιασμός Ελάχιστου Βιώσιμου Προϊόντος (Minimum Viable Product)
  • 15% Αναφορά από τα ευρήματα από τα πειράματα με βάση το MVP
  • 30% Επιχειρηματικό σχέδιο
  • 15% Elevator Pitch (Τελική παρουσίαση)

ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:

  • Bill Aulet, Β. (2021) Επιχειρηματικότητα με Αρχές, Εκδόσεις Utopia
  • Osterwalder, A. Pigneur, Y. (2017) Ανάπτυξη Επιχειρηματικών Υποδειγμάτων, Εκδόσεις Broken Hill
  • Ρις, Ε. (2013) Λιτή επιχειρηματική εκκίνηση, Αθήνα, Εκδόσεις Λιβάνη
  • Livieratos, A. (ed) 2017. Saint Startup: From the idea to the market. Berlin: Pubbuh publications (ελεύθερη πρόσβαση στο internet)
  • Λιβιεράτος, Α. (2013) Οδηγός καινοτομίας για μικρές επιχει- ρήσεις, Αθήνα, ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ
  • Kawasaki, G. (2015). The art of the start 2.0: the time-tested, battle- hardened guide for anyone starting anything Portfolio; Revised edition
  • Maurya A., (2012) Running Lean: Iterate from Plan A to a Plan That Works, O’Reilly Media; 2nd edition
  • Osterwalder A., Pigneur Y., Bernarda G., and Smith A., (2015) Value Proposition Design How to Create Products and Services Customers Want, Wiley; 1st edition
  • Aulet, B.(2013), Disciplined Entrepreneurship: 24 Steps to a Successful Startup. 1. Hoboken: Wiley.
  • Horowitz, B. (2014) The Hard Thing About Hard Things, HarperCollins Publishers Inc

Συναφή Επιστημονικά Περιοδικά: